Sunday, February 27, 2011

Macaron .. Lagi dan lagi dan lagi

Semenjak tahun 2007.. mama dah terpikat dengan kecantikan macaron ni..masa tu kita di Malaysia tak ramai yang tau, di seberang tambak memang dah agak femes.. so konon2 mama cuba buat laa.. hahaha.. hancus.. tak jadi apa pun.

Then dlm tahun-tahun seterusnya, macaron mula mendapat tempat agak meluas di Malaysia.. sekali lagi mama cuba buat.. hancus gak... macam2 resipi dah cuba.. hahaha. tp kaki dia tak mau keluar asyik cacat jerr...

Tahun 2011 ni mama dah cuba sebanyak 5 kali.. hancus jugak.. tp puas hati sebab dari pengamatan dan cara.. resipi dan macaronage mama dah betul.. cuma oven yang digunakan tidak menepati cita rasa macaron.. hahaha.. oven indon tak boleh dikawal kepanansannya..

Tengok laa macaron mama ni.. hahahaha

Gambar Macaron tahun 2007 ada dalam Fotopages.. tak de save plak dalam komputer..













Mama juga mintak maaf pada semua kengkawan yang chat kat box tp mama takde untuk menjawab.. dua tiga minggu yang lepas memang mama sibuk mcm nak giler.. mujur tak giler.. hehehe.. ni pun masih sibuk lagi sebab masih ada program yang nak dibuat pada 20hb Mac ini... Maaf ya... blog.. blog jugak.. tp kerja kena diutamakan.. hehehe

2 comments:

Nieza said...

mama, mana resepinyer?..hehehe memula ingat macaron ni keras tapi bila mkn rapuh jer memang senang pecah kan.

mamazieza said...

Nieza.. mama tempek ekk.. hehehe.. mama pun amik dari tenet jerr.. cari yang paling senang.. hahaha